Vår første Bobiltur gikk til Rugsund.

Greit parkert og klare for bryllupsfest i morgen.

30 juli var vi klare for vår aller første bobiltur. Vi var bedt i bryllup til Rugsund, nevøen vår skulle gifte seg med ei derifra.

Dette gledet vi oss skikkelig til, det var veldig koselig å bli bedt i bryllup. Det er ikke så ofte lenger for vår del iallefall.

Foreldrene hennes driver Rugsund Handelsstad og det var her bryllupsfesten skulle være, det var flere av de andre gjestene som kom med bobil og det var helt greit å parkere ovenfor handelsstaden.

Turen fra Vigra til Rugsund : Vi kjørte E39 og tok ferge Sunde – Festøy. Så kjørte vi til Volda og Kvivsvegen gjennom Grodås og videre til Stårheim hvor vi tok ferga over Nordfjorden til Isane.

En flott tur i et fantastisk landskap, her var det bare å suge inn naturopplevelsene. 😍

Veien var grei helt til vi kom til det siste stykket før Rugsund, da tok vi av inn på en smal og svingete vei, så det ble skikkelig hompetitten på slutten.

Rugsund Handelsstad ble fredet av Riksantikvaren 27. februar 1924. Bygningene har siden blitt restaurerte og er nå i god stand.

Handelsstaden er nå eid og drevet av Harald og Marie Skaar, det er en idyllisk plass der det er mulighet for overnatting. De arrangerer jevnlig bryllup her og bryllupet til Anne Johanne og Thomas som vi var i var det 4 så langt denne sommeren.

Det merkes at dette er noe de kan, lokalene var kjempeflott pyntet, maten nydelig og stemninga god.

Rugsund Handelsstad ligger fint til helt nede ved sjøen.
Utrolig flott dekor inne i kirka.

Vielsen fant sted i Rugsund kyrkje som er en langkirke fra 1838,

Byggverket er i tømmer og har 400 plasser.

Altertavlen, prekestolen og døpefonten er fra 1911. Alle er skåret og malt av Lars Kinsarvik.

Det er en utrolig flott kirke som er vel verdt et besøk om man tar turen til Rugsund.

Når vi kom tilbake fra kirka fikk en liten eske med snack og en velkomstdrink, dette var en veldig god ide´ mens vi ventet på middagen.
Bordene var flott pyntet.
Kjempe fine bordkort.
Nydelig og smakfull meny.
Den flotte bryllupskaka.
Brudeparet ankom festen standsmessig i denne bilen.
Et flott bryllup, vi koste oss veldig.

Vi hadde ei flott helg i vakre Rugsund og bobil livet ga mersmak, turen både frem og tilbake gikk fint og det er definitivt noen ting som er ganske mye enklere enn med båt.

2 kommentarer til «Vår første Bobiltur gikk til Rugsund.»

1. Hej!
    Så fin sida ni har. Vi skulle vilja komma i kontakt med er, vi har en egen sida och ni har en funktion som är så bra som vi inte får till på vår egen blogg. Min mejladress får ni ju till er i kontaktformuläret.

Det er stengt for kommentarer.