Sandsøya del 2.

Langfredag gikk den årlige Sju Topps Turen av stabelen, i år var det over 500 påmeldte og det er veldig bra.

Vi valgte å ikke delta siden vi føler at formen ikke er helt på topp etter både vinteren og Corona, men gikk i stedet stien bak fjellet fra Sandshamn til Våge. Stien starter rett bak butikken, dette er en fin tur i kupert terreng. Det var noe gjengrodd enkelte steder og litt ekkelt å gå. Deler av turen var veldig godt merket med stikker mens andre plasser måtte vi lete litt for å finne stikkene.

Den første delen av turen går på grusvei.
Det var noen partier med stein og ur.
Da er vi straks tilbake i havna etter en kjempe flott tur.
Det ble en kosestund på brygga etter turen, en god bok og Solo super var helt perfekt.

Om ettermiddagen kom Chris med bobil for å være her i helga, veldig koselig.

Stella, hunden til Chris er på besøk.

Om kvelden hadde Chris, Hallgeir og jeg bestilt bord i resturanten på det nye hotellet. De hadde 2 menyer å velge mellom og vi tok den med kjøtt som hovedrett. Dette var veldig smaksrikt og godt, utrolig gode smakskombinasjoner.

Siden det var åpningsdag for resturanten fikk vi servert et glass prosecco før maten.
Forrett: Skalldyrsuppe
Hovedrett: Lammecarre, utrolig godt.
Dessert: Vanilje mousse og krekling sorbet, nydelig.
Vi koste oss skikkelig, resturanten er både koselig og stilig.
Hotellet har et stilig inngangsparti.
Basse ❤
Resturanten før gjestene ankommer, veldig fint.

Vi bestemte oss for å ta en forholdsvis tidlig kveld og lade opp til morgendagen når det er offisiell åpning av hotellet med fyrverkeri og levende musikk.

Påskeaften og fortsatt nydelig vær. Vi bestemte oss for å gå veien utover mot Våge og videre så langt veien går ut mot Hellandsvågen. Dette er en tur på 8.48 km tur/retur. Man går på vei hele tiden og det er relativt flatt, dette er ikke en krevende tur men veldig fint.

Et av de beste skiltene jeg har sett.
Det smakte godt med en is i solveggen etter turen.

Om ettermiddagen kom Per Ove også for å være med på åpningsfesten. Vi koste oss i sola på verandaen utenfor puben en stund.

Chris og Stella.
Stella koser seg i sola.

Om kvelden kom Chris og Per Ove en tur ombord til oss på forspill før det braket løs med et fantastisk flott fyrverkeri for å markere åpningen av hotellet og nye Rosenlund havn.

Per Ove, Basse og Chris.
Det kom mye folk til åpninga, det er stor stas at det nå har kommet et hotell på Sandsøya.
Det var et spektakulært fyrverkeri.
Ørjan og Lizz.

Lizz og Ørjan stod for musikken, det var veldig bra men jeg syntes litt synd på dem som måtte spille ute for det var veldig kaldt så det var ingen som orket å være ute så lenge av gangen.

Men det ble fullt hus og høy stemning inne på puben, det ble en livlig kveld.

1 Påskedag var vi temmelig sløve, Chris og Per Ove dro hjem om ettermiddagen og vi hadde en slapp dag og kveld. De aller fleste båtene gikk så vi var ikke mange igjen i havna.

Det er ikke mange båter igjen i havna nå.

2 Påskedag våknet vi friske og uthvilte til en helt fantastisk dag, det var mye mildere en de andre dagene og omtrent ikke vind, herlig.

Vi bestemte oss for å gå en tur på Topp 6 før vi satte kursen hjemover. Vi gikk opp fra havna og ned igjen i Våge, dette er også en kjempe fin tur, nå var det tørt og fint i stien og flott å gå.

Det er flott utsikt på vei opp.
Det er fin sti å gå på.
Hallgeir på vei ned igjen fra fjellet.

Når vi kom ned igjen så var det bare å kaste loss å komme seg hjem, vi fikk en kjempe fin tur hjem i strålende sol.

Dette har vært ei super påske med mye fint vær, flotte turer, sosialt samvær og god mat. Helt perfekt.

Takk for nå Sandsøy, vi kommer tilbake.
Vi satt ute en stund, men det ble for kaldt etterhvert.