Vedlikehold del 2

Dysene kom tilbake fra Lønsethagen i Molde med bestått karakter, ingen spisser måtte skiftes. Men det var litt varierende trykk på dem så de ble demontert, renset og justert åpningstrykket. Det var spennende å starte opp etter montering for å se om det var noen forskjell.

Torbjørn monterer inn dysene.
Motorene gikk litt roligere og stillere med justerte dyser, så deilig at det er gjort!

Jeg fikk koblingsunioner og rør i posten forleden dag, så da er det bare å sage og skjøte på nytt.

Ene enden kappet og klart!
Denne var grei å ha inni i trange rom.
Var liten tvil om hvor hullet var når røret var ute…
Noe rusk der inne tro?
sammenkoblet og klart til test.

Etter koblingen var gjort så fylte jeg opp styresnekka nede, og tørna frem og tilbake til jeg ikke fikk inn mere olje, og styringen var fast hele veien fra borde til borde. Kjørte autopiloten på samme måte. Dagen etter sjekket jeg snekka oppe men fikk ikke inn mere olje der heller. Så da ser dette ut til å være i orden. Nå har vi også vært på tur, og den fungerer perfekt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.