Påsketur del 1.

Fjellturen i går utgikk for det blåste noe helt forferdelig, vi gikk en tur bort til den andre båthavna og Grimstadveien tilbake. En fin runde på ca 4.5 km.

Kvikk blir 14 år i mai, har begynt å bli ganske så stiv i bakbeina og kan ikke være med på alle slags turer lenger, men denne runda klarte han fint.

Hallgeir var ute å satte teiner om kvelden i et forrykende vær, var glad når jeg så han kom tilbake. Disse skal han dra i morgen, så vi er nok en gang optimister.

I dag var det heldigvis mye mindre vind, regnet om morgenen men kom seg etterhvert så vi bestemte oss for å gå på Myklebusthornet som er det høyeste punktet her på Ellingsøya, 329 moh. Ikke så imponerende høyt, men den ruta vi valgte å gå er ganske lang så det ble en flott tur i varierende terreng på 8,73 km totalt.

Er et stykke å gå langs veien før vi kommer til stien oppover mot Myklebusthornet.
Har begynt på turen oppover.
Rimelig vått i stien, så vi var glade for at det var lagt ut en del gangbruer.
En pust i bakken.
Da er vi oppe. 🙂
Fonøyde med turen, veldig flott.
Kjempe flott utsikt.
På vei ned igjen, var en liten snøflekk så Hallgeir prøvde seg på snøball kasting.

Virkelig en fin tur, vil gjerne ta den igjen når det er tørt og fint i terrenget. Ble lit ekstra tungt å gå i dag når det var så vått.