Ellingsøya – Kristiandsund – Kvenvær.

Fredag 24 juli, var endelig ferien et faktum – siste uka på jobb gikk ulidelig sakte, vi var rett og slett veldig klare for ferie nå. Vi flyttet ombord torsdag kveld slik at det var bare å dra rett i båten etter jobb på fredag å komme seg avgårde.

Vi gikk fra Ellingsøya 15.50 og ankom Kristiandsund 18.55, var en ganske humpete tur første del, roet seg når vi passerte Rindarøya og Hustadvika var rolig med unntak av litt dønninger. Været var fint med blå himmel og sol, men for kald vind til å sitte ute.

Viktig å kose seg på tur, litt sncaks må vi ha.
Kristiandsund, vi liker best å ligge inne i sentrum, heldigvis var der ledig plass til oss.
Godt fortøyd, ligger fint her.
Godt å slappe av litt på kaia etter turen, ble grilling etterhvert.
Ble en nydelig kveld.

Neste morgen var vi klare for å dra videre etter litt proviantering, ligger en stor Coop butikk på kaia, veldig lettvint.

Straks klare for avgang.

Vi valgte å gå sakte første del av turen, var så fint med flatt hav og god temperatur, satt oppe å bare nøt naturen frem til Ringholmen. Ble noe mere ruskete når vi krysset Trondheimsleia, da ble det også kaldt så vi valgte å gå inn.

Fantastisk rett og slett, flatt hav.

Vi gikk fra Kristiandsund 09.55 og ankom Kvenvær 12.25, Ann-Kristin og Bjørn kom å tok i mot oss på kaia. Ann-Kristin har arvet eiendommen til faren her ute så nå passet det endelig at de var her ute akkurat når vi kom forbi, blir noen dager her. Fikk fin plass i havna, strøm og vann på brygga. Koster 150,- kroner med strøm.

Etter en kjapp kaffe ombord ble vi med hjem til dem der Bjørn disket opp med en helt fantastisk lunsj. Kreps og reker, nydelig.

For en velstand, nydelig.

Så var det ned i båten å slappe av litt, dusje og ordne oss, før et lite forspill borte hos naboene til Ann-Kristin, Bjørnar og Ellen, i strålende sol på verandaen, berre lekkert.

Så var vi 13 til bords på Bryggen resturant, alle var fornøyde med maten, vi spiste grillspyd med Couscos og mynte dressing, kjempe godt.

Deilig middag.
Mette og fornøyde.

Om kvelden var det bryggedans med Åge Skaaren med venner, Åge er en av Norges flinkeste bassister og han kommer fra Kvenvær. Hvert år kommer han hjem til Kvenvær den siste helga i juli med et stjernelag av musikere. Var helt fantastisk musikk og vi fikk svingt oss skikkelig. Kjempe artig kveld sammen med trivelige folk.

Ann-Kristin sammen med gitaristen.
Mor og datter, Ann-Kristin og Fride er klare for en festlig aften.
Kjempe bra dansemusikk, vokalisten hadde en fantasisk stemme.

Søndag tok Bjørn på seg oppgaven som guide og fikk vist oss øya, veldig fint her.

Fin havn her.

Om kvelden dro Hallgeir, Bjørn og Kenneth på fisketur, håpet var kveite men ble torsk i stedet og det er jo slett ikke å forakte, blir deilig middag i morgen.

Ann-Kristin og jeg gikk oss en fin tur, begynte å regne litt om kvelden men veldig deilig temperatur.

Mandag nærmet det seg ferieslutt for Ann-Kristin og Bjørn så de dro hjem, vi blir her en dag til.