Ellingsøy – Ålesund – Larsgården.

Tenk at i år har vi en ukes høstferie – for en luksus! Det blir så klart båttur og vi har tenkt oss nordover til Midsund.

Vi startet ferien i hjemmehavn fredag 2 oktober, ville ha en natt ombord for å gi Basse sjangsen til å venne seg litt til båtlivet. Var litt urolig i havna så ble litt av og på med søvn.

Våknet til nydelig vær lørdag og etter å ha vasket og gjort klar for tur tok vi turen til Ålesund for å fylle diesel. Var meldt Indian summer denne helga, og det slo til. T-skjorte temperatur på flybridge, helt fantastisk!

September har vært regnfull her på Sunnmøre så vi er veldig klar for mer sol i Oktober.

Herlig å starte høsferien med sol.
Hallgeir og Basse koser seg.

Lørdag kveld inviterte Chris og Helge til skalldyrfest, på Sjøhuset til Helge i Larsgården i Ålesund. Dette er blitt en tradisjon siste årene og vi ville gjerne ha det med oss før vi dro på tur. Så etter å ha bunkret gikk vi dit bort, sjøhuset har blitt veldig flott og beliggenheten er fantastisk.

Vel fortøyd ved sjøhuset, Helge og Egil lå her også.

Vi kom dit ca klokka 15.00 og siden festen ikke startet før klokka 18.00 gikk vi oss en liten tur.

Veldig fint i Larsgården, og høsfargene nå er helt praktfulle.

Klokka 18.00 var det klart for fest, og vi var 28 stykker til bords. Chris og Helge disket opp med nydelig krabbe og reker med tilbehør, smakte fantastisk.

Nam, nem her kan vi virkelig meske oss.
Smakte fortreffelig.
Her kan man hoppe rett i sjøen fra verandaen, rå beliggenhet.

Det ble en trivelig og livlig kveld sammen med masse hyggelige folk.

Koser meg sammen med Chris, Kristin og Hilde.
Jeg og Hilde.

Vi valgte å avslutte i noenlunde fornuftig tid siden vi skal videre i morgen, da går turen til Midsund. Men desverre så ble det dårlig med søvn for det var mye vind og bølger, noe som førte til mye klukking. Ble liggende våken å høre på dette så var ikke spesielt uthvilte om morgenen, men regner med vi får nok hvile i løpet av den kommende uka.

Basse koser seg, virker som han trives i båten.